KONFEDERACJA EUROPEJSKIEGO BIZNESU (BUSINESSEUROPE) – ZA SILNYM RYNKIEM, BEZ BARIER

KONFEDERACJA EUROPEJSKIEGO BIZNESU (BUSINESSEUROPE) – ZA SILNYM RYNKIEM, BEZ BARIER

Konfederacja Europejskiego Biznesu (BusinessEurope), której członkiem jest Konfederacja Lewiatan, w tym TLP, zaprezentowała istotny dokument programowy – wizję biznesu europejskiego co do przyszłości Europy. Dokument jest zarysem stanowiska organizacji przedsiębiorców i pracodawców z krajów członkowskich UE przed corocznym wystąpieniem Prezydenta Junckera „O stanie Unii” zaplanowanym na 13 września br.  Co roku przemówienie o stanie Unii przesądza o kierunkach politycznych i prawnych działań Komisji Europejskiej. Głos transportu nie został pominięty.

BusinessEurope (do 2007 jako Union des Industries de la Communauté européenne – UNICE) założona w 1958 roku, jako jedna z pierwszych organizacji biznesowych po II wojnie światowej, od ponad 50 lat jest zaangażowana w budowanie wspólnego, silnego rynku wewnętrznego bazującego na równowadze interesów wszystkich jego uczestników.

Wobec coraz większych wyzwań politycznych i prawnych związanych z Brexitem oraz koniecznością zarysowania przyszłości Unii Europejskiej BusinessEurope zabrała po raz kolejny głos. Co jest szczególnie istotne dla transportu międzynarodowego i wielokrotnie podkreślane w ramach prac w Konfederacji Lewiatan i BusinessEurope, to szczególne podejście do branży transportu.

Jak czytamy w dokumencie, wspólny rynek jest wielkim dorobkiem Europy stąd BusinessEurope wyraża zaniepokojenie nowymi protekcjonistycznymi trendami w niektórych częściach Europy oraz wprowadzeniem nowych rozwiązań krajowych, które dzielą wspólny rynek i zagrażają wolnościom (europejskim). Nadto, różne interpretacje uzgodnionych uprzednio reguł utrudniają funkcjonowanie wielu spółek, tytułem przykładu w obszarze dóbr, usług oraz transportu drogowego.

Pełen dokument >>

TLP oraz pozostali członkowie Sojuszu na Rzecz Przyszłości Transportu nie ustają w pracach nad lepszym zrozumieniem i uwzględnieniem potrzeb branży transportu, która z uwagi na swą znaczną specyfikę wymaga odmiennego podejścia niż obecnie proponowane. Tak silne stanowisko BusinessEurope przyczynia się do bardziej efektywnej realizacji powyższej idei.

Opracowała:

Joanna Jasiewicz

 

 

Źródło fot. de.wikipedia.org

0