Raport „Braki w dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych (FTL) w Europie?” opracowany przez profesora Petera Klausa na zlecenie Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska.

Konkluzje z tego raportu to m.in.:

  • w obecnej sytuacji rynkowej pewniejszym kontrahentem od firm spedycyjnych opierających działalność na współpracy z mniejszymi przewoźnikami, jest dla nadawców doświadczony przewoźnik dysponujący odpowiedniej wielkości flotą własnych pojazdów;
  • nadawcy muszą się liczyć ze wzrostem kosztów transportu (oferować wyższe stawki od obecnych), jeżeli chcą zapewnić sobie współpracę z doświadczonym i zapewniającym bezpieczeństwo i pewność dostaw partnerem; wynika to ze spodziewanego wzrostu kosztów regulacyjnych, które niesie za sobą unijna aktywność legislacyjna (Pakiet mobilności, regulacje socjalne, zielony ład etc.);
  • brak stabilności w zakresie dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych wynika nie tylko z ryzyka i obciążeń regulacyjnych, ale także z braku kierowców na rynku pracy; problem ten będzie się pogłębiał ze względu na strukturę demograficzną Europy jak i zmniejszenie atrakcyjności zawodu kierowcy;
  • w obecnej sytuacji rynkowej nastąpi coraz większe rozszerzenie udziału w rynku przewozowym firm dysponujących dużymi flotami pojazdów, kosztem małych przewoźników.

To tylko niektóre z ważniejszych konkluzji z publikacji.

PRZEJDŹ DO RAPORTU PL >>>

PRZEJDŹ DO RAPORTU EN >>>