KOMISJA TRAN O PAKIECIE MOBILNOŚCI

KOMISJA TRAN O PAKIECIE MOBILNOŚCI

Po zatwierdzeniu Pakietu Mobilności przez Radę UE, projekt trafił ponownie do Parlamentu Europejskiego, gdzie dzisiaj odbyło się posiedzenie Komisji Transportu i Turystyki. Zarówno TLP, jak i polscy Europosłowie nie składają broni. Stanowisko opublikowane przez nas na łamach wpływowego dziennika Politico wybrzmiało również w postulatach wygłaszanych przez Europosłów. Jak zawsze, możemy liczyć na aktywność polskich reprezentantów w Komisji TRAN, którzy w taki sposób skomentowali Pakiet Mobilności:

Kosma Złotowski: Uznaję cały Pakiet za bardzo niekorzystny dla europejskiego sektora transportu, ponieważ dzieli Europę na wschód-zachód, centrum-peryferia. Dodatkowo, podnosi koszty transportu wszystkiego w całej UE. W czasie koronawirusa musimy odbudować transport, więc nie możemy wprowadzać takich restrykcji. Już teraz niektóre państwa chcą zezwolić na dodatkowy kabotaż, jeszcze inne w ogóle chcą zabronić kabotażu. Złożę poprawki.

Elżbieta Łukaciejewska: Koronawirus bardzo wpłynął na branżę transportu. 90% przewoźników to MŚP. Trzeba patrzeć na jednolity rynek jako całość. Nie twórzmy barier, nie twórzmy biurokracji. Te straty finansowe przewoźnicy powinni odrobić dzięki dobremu prawu. Wszystkie przepisy pomagające kierowcom trzeba przyjąć, ale nie te tworzące bariery. Od 3 lat powtarzam, że teraz szczególnie, jak mamy problemy związane z klimatem i suszę, ciężarówka nie powinna wracać co 8 tygodni. To może zlikwidować tysiące miejsc pracy. Jeśli firma będzie upadła, pracę stracą też kierowcy. Jeśli nasze obostrzenia będą duże to już czekają firmy z Rosji, Turcji, Chin. W pracy parlamentarnej będziemy kierować się odpowiedzialnością. Będę składała do projektu poprawki.

Kosma Złotowski: Zielony Ład i obowiązek powrotu ciężarówki co 8 tygodni do państwa siedziby nie ma nic z nim wspólnego. Ograniczenie usług kabotażowych sprawi, że transport nie będzie efektywny. Co ma „cooling off” wspólnego z wolnym rynkiem? Rynek powinien być wolny i powinniśmy znosić bariery. Firmy, które zostały uderzone przez koronawirusa powinny przetrwać. Też będę składał poprawki. W tym kształcie to dossier nie jest do zaakceptowania.

Dziękujemy Europosłom za aktywność i zaangażowanie na każdym etapie, przed nami jeszcze kolejne tygodnie walki. Dziękujemy za gotowość zgłoszenia poprawek.

 

Translate »