Kierowcy ciężarówek przejeżdżający przez Niemcy nie będą mogli odbywać 45-godzinnego odpoczynku w kabinie. Nie ustalono jeszcze kar za złamanie obowiązujących od czwartku przepisów. – Zakaz uderza głównie w przewoźników ze wschodniej Europy – alarmują firmy transportowe.

Brakuje 100 tys. kierowców

Innym problemem polskiej branży transportowej jest rosnący deficyt kierowców. Szacuje się, że brakuje ich obecnie 100 tys.

Według raportu KRD każdego roku z pracy odchodzi 25 tys. pracowników. Aby zaspokoić popyt na pracę, co roku powinno pojawiać się 60 tys. nowych kierowców (według danych Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” oraz PwC z października 2016 r.).

Kierowców nie tylko jest mało, ale są również coraz starsi. Około 40 proc. kierowców ma obecnie 65 lat i więcej

Cały materiał: http://www.polsatnews.pl/