Firmy zajmujące się międzynarodowym transportem drogowym muszą wdrożyć zmiany wynikające z unijnego Pakietu Mobilności. Kolejne obowiązki wchodzić będą sukcesywnie do 2026 r. Część zmian weszła w życie już w sierpniu, przykładowo obowiązkowe powroty kierowców co cztery lub trzy tygodnie do tzw. bazy logistycznej. Kontrowersji i pytań wokół Pakietu Mobilności jest wiele. Eksperci branżowi i firmy twierdzą, że jest on odbiciem mocno nieaktualnych już względem realiów wyobrażeń unijnych urzędników o sposobie funkcjonowania branży TSL.

Czy wdrożenie skomplikowanych ograniczeń administracyjnych, wynikających z Pakietu Mobilności, jest możliwe bez wzrostu wynagrodzeń i innych kosztów funkcjonowania firm? O tym w rozmowie z prelegentem zaplanowanej na 30 września konferencji New Normal? Logistics & Supply chain, Maciejem Wrońskim prezesem Transport i Logistyka Polska.