Niedawno minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zaapelował o szeroką dyskusję o rewizji szkodliwych dla klimatu przepisów pakietu mobilności. Co w pakiecie może ulec jeszcze zmianie, a co jest nienaruszalnym fundamentem mówi Adam Dorywalski, stały przedstawiciel związku pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP) przy Unii Europejskiej w wywiadzie dla wnp.pl
- Pakiet mobilności jako unijne prawo, może zostać zmieniony tylko pod wpływem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w efekcie skarg złożonych przez wiele podmiotów, w tym polski rząd, ale także TLP – mówi Adam Dorywalski.
- Rewizji politycznej mogą podlegać jedynie zapisy pakietu dotyczące powrotu ciężarówek do bazy i kabotażu w transporcie kombinowanym – dodaje.
- Chcemy zmotywować Komisję Europejską, żeby tak postąpiła. Później musi wyrazić na to zgodę Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej – wyjaśnia.
Czytaj wywiad na wnp.pl.