Tuż przed Świętami Bożego Narodzenia naszym apelem uruchomiliśmy zainteresowanie opinii publicznej oraz machinę administracji rządowej, aby pomóc kierowcom zawodowym, którzy utknęli na granicy brytyjsko-francuskiej.
Doceniamy reakcję polskich władz na tą sytuację, w szczególności skierowanie wsparcia w postaci medyków i żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej, którzy przeprowadzając testy na COVID-19 pomogli rozładować wielokilometrowe zatory i umożliwić kierowcom przekroczenie granic. W piśmie skierowanym na ręce Premiera Mateusza Morawieckiego oraz Ministrów: Zdrowia, Infrastruktury, Spraw Zagranicznych, Obrony Narodowej podziękowaliśmy w imieniu tysięcy kierowców i firm transportowych za natychmiastową reakcję i zdecydowane działania, bez których niemożliwe byłoby rozwiązanie problemu powstałego na terenie Hrabstwa Kent w Wielkiej Brytanii. Były one przejawem solidarności z naszą branżą i empatii dla osób, które na co dzień wykonują trudny i odpowiedzialny zawód dostarczając niezbędne towary na terenie całej Europy.
Na nasze pismo zareagowało już Ministerstwo Spraw Zagranicznych, dziękują na Twitterze partnerom wyjątkowej, świątecznej misji za współpracę oraz docenienie wysiłków podejmowanych w tamtych dniach.
Gdy ?? obywatele za granicą są w potrzebie, pomagamy!? Tak też było w przypadku kierowców ?, nie tylko ?? , którzy utknęli na granicy ???? przed Świętami.
Dziękujemy związkowi @TLP_Polska za docenienie pracy #MSZ i polskich placówek, a partnerom misji za świetną współpracę! ? pic.twitter.com/UrJFk9FgZv
— Łukasz Jasina (@RzecznikMSZ) December 29, 2020
Działania na rzecz rozwiązania problemu na granicy brytyjsko-francuskiej uwidoczniły dwie kluczowe kwestie – wagę bliskiej współpracy administracji rządowej oraz organizacji branżowych, a także praktyczną troskę o kierowców ze strony państw, które najaktywniej wspierały „Pakiet Mobilności”, w tym Francji.
*Więcej bieżących informacji na strefie członkowskiej TLP.
źródło zdj. premier.gov.pl