AGENDA
PANEL 1: Podsumowanie sytuacji na rynku transportowym – kto wygrał na kryzysie?
Prowadzący:
Radosław Pelc
Santander Bank Polska
- Wyniki sektora i przedsiębiorstw transportowych
- Jakie są prognozy dotyczące przyszłej sytuacji na rynku transportowym?
- Czy konkurencja na rynku się zaostrza? Czy widoczne są ruchy konsolidacyjne?
- Rentowność – czy firmy odczuwają mniejszą/większą presję na marże? Gdzie szukać wartości dodanej, a w jakich obszarach optymalizować koszty?
PANEL 2: Niedobór pojazdów na rynku TFL (Full Truck Load) – nowe stare wyzwanie
Prowadzący:
Maciej Wroński
Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska
- Czy firmy widzą problemy z dostępnością środków transportu w przewozach całopojazdowych (TFL)? Jak sobie z nimi radzą?
- Czy to jest dobry okres na inwestycje w rozbudowę floty?
- Jaki model biznesowy może okazać się najkorzystniejszy w przewozach FTL?
PANEL 3: Pakiet Mobilności w praktyce — zmiany oczami przewoźników i organów kontroli
Prowadzący:
Artur Kalisiak
Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska
- Jak obowiązujące zmiany wpływają na działalność firm transportowych i co czeka branżę od lutego 2022 r.?
- Czy występują różnice w interpretacji tych najnowszych przepisów PM w poszczególnych krajach UE?
- Na jakim etapie są prace w zakresie dostosowania polskich przepisów do zmian wprowadzonych PM?
- Co w praktyce oznacza dla firm wprowadzenie przepisów PM? Jak firmy mają rozwiązaną kwestię powrotów kierowców?
- Czy nadchodzące (od lutego 2022 r.) zmiany spowodują, że firmy będą otwierać się na nowe rynki lub zmieniać charakter dotychczasowych przewozów, np. mniej kabotażu i cross-trade na rzecz innych przewozów?
PANEL 4: Pojazdy CNG/LNG – wydatek czy inwestycja?
Prowadzący:
Marcin Płocharski
Polska Platforma LNG
- Czy firmy decydują się na inwestycje w tego typu flotę?
- Jakie wsparcie jest potrzebne, aby popularyzować napędy alternatywne? Czy ta popularyzacja jest potrzebna?
- Realne koszty zakupu i eksploatacji pojazdów CNG-LNG. Czy to się opłaca? Czy możliwe jest, aby całkowity koszt posiadania takich pojazdów, był niższy w stosunku do klasycznego napędu? Jeśli tak to w jakiej perspektywie czasowej?
PANELIŚCI:
Piotr Bielski
Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Santander Bank Polska
Gerard Reijers
Dyrektor Generalny i V-ce Prezes Zarządu, HSF Logistics Polska
Agnieszka Stolarczyk
Dyrektor ds. transportu i spedycji, Huber
Aleksandra Kaszub
FTL Supervisor Marathon International
Jacek Nowakowski
Gas Business Development Manager, Iveco Poland
Piotr Werner
Product Digital Marketing Manager, Volvo Trucks Polska
Bartosz Jabłonka
Biuro Nadzoru Inspekcyjnego GITD