AGENDA

PANEL 1: Podsumowanie sytuacji na rynku transportowym – kto wygrał na kryzysie?

Prowadzący:
Radosław Pelc
Santander Bank Polska

  • Wyniki sektora i przedsiębiorstw transportowych
  • Jakie są prognozy dotyczące przyszłej sytuacji na rynku transportowym?
  • Czy konkurencja na rynku się zaostrza? Czy widoczne są ruchy konsolidacyjne?
  • Rentowność – czy firmy odczuwają mniejszą/większą presję na marże? Gdzie szukać wartości dodanej, a w jakich obszarach optymalizować koszty?

 

PANEL 2: Niedobór pojazdów na rynku TFL (Full Truck Load) – nowe stare wyzwanie

Prowadzący:
Maciej Wroński
Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska

  • Czy firmy widzą problemy z dostępnością środków transportu w przewozach całopojazdowych (TFL)? Jak sobie z nimi radzą?
  • Czy to jest dobry okres na inwestycje w rozbudowę floty?
  • Jaki model biznesowy może okazać się najkorzystniejszy w przewozach FTL?

 

PANEL 3: Pakiet Mobilności w praktyce — zmiany oczami przewoźników i organów kontroli

Prowadzący:
Artur Kalisiak
Związek Pracodawców Transport i Logistyka Polska

  • Jak obowiązujące zmiany wpływają na działalność firm transportowych i co czeka branżę od lutego 2022 r.?
  • Czy występują różnice w interpretacji tych najnowszych przepisów PM w poszczególnych krajach UE?
  • Na jakim etapie są prace w zakresie dostosowania polskich przepisów do zmian wprowadzonych PM?
  • Co w praktyce oznacza dla firm wprowadzenie przepisów PM? Jak firmy mają rozwiązaną kwestię powrotów kierowców?
  • Czy nadchodzące (od lutego 2022 r.) zmiany spowodują, że firmy będą otwierać się na nowe rynki lub zmieniać charakter dotychczasowych przewozów, np. mniej kabotażu i cross-trade na rzecz innych przewozów?

PANEL 4: Pojazdy CNG/LNG – wydatek czy inwestycja?

Prowadzący:
Marcin Płocharski
Polska Platforma LNG

  • Czy firmy decydują się na inwestycje w tego typu flotę?
  • Jakie wsparcie jest potrzebne, aby popularyzować napędy alternatywne? Czy ta popularyzacja jest potrzebna?
  • Realne koszty zakupu i eksploatacji pojazdów CNG-LNG. Czy to się opłaca? Czy możliwe jest, aby całkowity koszt posiadania takich pojazdów, był niższy w stosunku do klasycznego napędu? Jeśli tak to w jakiej perspektywie czasowej?

PANELIŚCI:

Piotr Bielski
Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Santander Bank Polska

Gerard Reijers
Dyrektor Generalny i V-ce Prezes Zarządu, HSF Logistics Polska

Agnieszka Stolarczyk
Dyrektor ds. transportu i spedycji, Huber

Aleksandra Kaszub
FTL Supervisor Marathon International

Jacek Nowakowski
Gas Business Development Manager, Iveco Poland

Piotr Werner
Product Digital Marketing Manager, Volvo Trucks Polska

Bartosz Jabłonka
Biuro Nadzoru Inspekcyjnego GITD 

Zarejestruj się!