Jednym z najcenniejszych towarów we współczesnym świecie jest informacja. Codziennie tysiące podmiotów i wydarzeń rywalizuje o uwagę opinii publicznej, ale tylko te, które potrafią to robić skutecznie, zyskują prawo udziału w dyskusji publicznej. Tę sztukę doskonale opanował Związek pracodawców „Transport i Logistyka Polska” (TLP), dzięki czemu organizacja ma realny wpływ na sytuację w branży transportowej, kształtując opinię publiczną i oddziałując na administrację publiczną oraz polityków.
Prowadzenie skutecznego rzecznictwa interesów branżowych, będącego podstawowym celem działalności związku pracodawców Transport i Logistyka Polska, wymaga efektywnej, kreatywnej i konsekwentnie realizowanej strategii komunikacyjnej. Dzięki niej TLP jest w stanie inicjować i kształtować ton dyskusji publicznej w kluczowych dla branży tematach. Istotną rolę pełni także funkcja edukacyjna tych działań, gdyż bez zrozumienia przez społeczeństwo i decydentów problemów branży oraz jej postulatów niemożliwe jest budowanie szerokiego poparcia dla nich.
TLP wyróżnia się polityką komunikacyjną, która jest wyjątkowa nie tylko w sektorze transportu, lecz także w porównaniu z innymi organizacjami branżowymi. Dzięki temu publikacje TLP generują zasięg rzędu 1,5 miliarda, co przekłada się na ekwiwalent reklamowy (AVE) o wartości ponad 33 milionów złotych. To oznacza, że przeciętny dorosły Polak mógł mieć styczność z publikacją wspominającą TLP około 47 razy w ciągu roku. Te liczby potwierdzają, że organizacja stała się liderem w dziedzinie kształtowania opinii w branży oraz pierwszym źródłem merytorycznym dla dziennikarzy zajmujących się sprawami transportowymi.
Konsekwentnie budowana rozpoznawalność i marka TLP stanowią ogromną wartość dla codziennej działalności organizacji na rzecz branży. Warto podkreślić, że dziennikarze doceniają współpracę z TLP nie tylko za dostępność i szybkość reakcji, ale także za sięganie po niekonwencjonalne narzędzia komunikacyjne, które wyróżniają organizację spośród codziennego natłoku informacji. Pozytywnie są przyjmowane również coroczne raporty publikowane przez TLP.
Jesteśmy dumni z tego, że dzięki aktywności TLP społeczeństwo zmienia swoje postrzeganie branży transportowej. Obiecujemy, że będziemy konsekwentnie budować pozytywny wizerunek sektora zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.