Zapraszamy do udziału w webianrze TRANSPORT DROGOWY W POLSCE 2022+, droga do efektywności w turbulentnych czasach. Spotkanie odbędzie się on-line – 20 kwietnia (środa) o godzinie 10:00 – 12:00.

Poruszane zagadnienia:

  • Przyszłość sektora TSL w Polsce i Europie
  • Wpływu transportu drogowego na rozwój polskiej i europejskiej gospodarki
  • Sposoby na niedobory kierowców i rosnące koszty pracy
  • Trendy w rozwoju technologii i infrastruktury w transporcie
  • Możliwości zwiększenia efektywności systemów transportowych
  • Jakich barier legislacyjnych możemy się spodziewać w przyszłości?

Czy w obliczu turbulentnych zmian, uderzających w logistyczno-transportowy krwioobieg gospodarki jest coś, co może wesprzeć przewoźników w walce o zwiększenie efektywności i rentowności prowadzonych biznesów?

Zapraszamy do udziału w debacie, w której poszukamy odpowiedzi na nurtujące menedżerów pytania, wspólnie z twórcami najnowszego raportu „Transport drogowy w Polsce 2021+”,który w świetle liczb i faktów pokazał jak bardzo istotną rolę dla Polskiej i Europejskiej gospodarki stanowi sektor przewozowy.

.

Uczestnicy:

„Można powiedzieć, że transport drogowy wozi polski sukces gospodarczy. Wzrost PKB w ostatnich dwóch dekadach opierał się w dużej mierze na wzroście eksportu, czy to bezpośrednio przez firmy sprzedające za granicę, czy pośrednio przez rozwinięte w kraju łańcuchy dostaw. Nie każdy dostrzega gołym okiem, że polski handel należy do najbardziej dynamicznych i nowoczesnych w Unii Europejskiej, w czym firmy transportowe też mają swój udział”
Ignacy Morawski, dyrektor Centrum Analiz SpotData

.

„Obserwujemy  wyraźne ożywienie w sektorze transportowym, jednocześnie coraz poważniejszym problemem jest bardzo wyraźny deficyt kierowców zawodowych. Konieczne jest zwrócenie szczególnej uwagi na poprawę komfortu i bezpieczeństwa ich pracy, na co odpowiedzią jest m.in. digitalizacja i automatyzacja procesów. Technologia z pewnością nie zastąpią w pełni kierowców, ale pozwoli na jeszcze większą optymalizację przewozów”
Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton

.

„Wśród firm posiadających licencję wspólnotową niemal 25 proc. stanowią firmy z zaledwie jednym pojazdem, a tylko 0,5 proc. firm posiada więcej niż 100 pojazdów. Rosnące koszty pracy i zwiększające się wymagania klientów dotyczące jakości taboru (m.in. emisji CO2) sprawiają, że optymalizacja kosztowa i efektywność stają się istotnym warunkiem utrzymania konkurencyjności, a zarządzać kosztami łatwiej jest w firmach większych, które wykorzystują nowe technologie”
Bartosz Najman, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży Inelo.

.

„Bez likwidacji barier administracyjnych, bez mechanizmów zapobiegających skokowym i drastycznym wzrostom kosztów pracy i paliwa, bez uproszczenia zasad rozliczania pracy kierowców w międzynarodowych przewozach drogowych oraz bez uruchomienia środków finansowych na transformację klimatyczną transportu drogowego, w niedalekiej przyszłości dzisiejsza pozycja naszej branży może być jedynie wspomnieniem”
Maciej Wroński, prezes Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska

.

.