Kwestię obowiązku wymiany tachografów w pojazdach w następstwie przyjęcia w 2020 roku zmiany rozporządzenia (UE) nr 165/2014 w sprawie tachografów stosowanych w transporcie drogowym, a także jego konsekwencji dla branży podnosiliśmy wielokrotnie w naszej działalności.

Wdrożenie tego potrzebnego i mogącego przyczynić się do wyrównania warunków uczciwej konkurencji rozwiązania, przypada jednak na okres, w którym przewoźnicy z niepokojem liczą koszty obecnego kryzysu, spowolnienia gospodarczego oraz mierzą się z konsekwencjami nieuczciwej konkurencji z Ukrainy. Dlatego Transport i Logistyka Polska wspólnie ze Zrzeszeniem Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zaapelowali do Ministra Infrastruktury Pana Dariusza Klimczaka o wprowadzenie dofinansowania do wymiany tachografów.

Obowiązek wymiany wynika z mocy prawa, więc zasadnym jest, aby państwo również partycypowało w koszcie wymiany tego urządzenia, którego średnia cena w używanych pojazdach to ok. 5 tysięcy złotych. Brak wsparcia będzie pogłębiało zadłużenie branży oraz dalszy wzrost liczby niewypłacalnych firm transportowych. Wierzymy, że Minister nie pozostanie głuchy na apel największych organizacji w branży.